Erasmus K1 ITE Inovation through education

Učenici stječu nova znanja uz uporabu QR kodova u nastavi

S obzirom da se učenici u slobodno vrijeme koriste mobilnim uređajima, često i u svrhu učenja i istraživanja, profesorica na stručnom osposobljavanju Josipa Tokić u sklopu predmeta Marketing uvidjela je da bi uporabom mobilnog uređaja u nastavi mogla povezati nastavni sadržaj s onim što je učenicima blisko i zanimljivo.

Vježba i fotografije u prilogu odnose se na nastavnu jedinicu Temeljna obilježja suvremenog marketinga. Upravo zbog sadržaja nastavne jedinice činilo joj se važnim upotrijebiti i suvremenu metodu poučavanja.

Učenicima je predstavila što su QR kodovi te ih upitala prije početka vježbe jesu li ih do sada koristili. Određeni broj učenika je koristio QR kodove, dok je većina učenika upoznata s pojmom. Profesorica je pripremila i svoj pametni telefon s instaliranom aplikacijom kako se ne bi dogodilo da ne mogu izvršiti svoj zadatak zbog tehničkih ograničenja. Također, pripremila je i svoje prijenosno računalo koje je imalo pristup internetu putem pristupne točke (hotspot) sa njenog pametnog telefona ukoliko im bude potrebno istražiti na internetu informacije vezane za nastavnu jedinicu.
Učenicima je dala upute za preuzimanje aplikacije na mobilni uređaj usmeno, dok je na ploču ispisala pojmove koje će upisati u tražilicu: QR kod čitač ili QR code reader. Učenici su vrlo brzo (manje od minute) preuzeli aplikaciju, podijelili se u grupe (u svakoj grupi je barem jedan član imao mobilni uređaj s pristupom internetu), te su zajedno očitali QR kodove sa ploče. Očitani sadržaj QR koda sastojao se od zadatka koji povezuje naučeni sadržaj prethodne nastavne jedinice sa konkretnim primjerom poslovnog subjekta koji učenici sami trebaju pronaći. Suradnja i aktivnost učenika je bila za svaku pohvalu. Eventualna zamjerka je usmjerena prema broju QR kodova (9 kodova koji sadrže 9 različitih zadataka). Očekivala je da će učenicima duže trebati za preuzimanje aplikacije, očitavanje koda, te je stoga pripremila manji broj kodova.

U idućim nastavnim jedinicama profesorica planira povećati broj zadataka jer su učenici pokazali da oni to žele i mogu. Profesorica planira nastaviti koristiti znanja i metode koje je naučila na radionicama diseminacije u školi u idućim nastavnim jedinicama.

Dana 7. lipnja 2016. u prostorijama Ekonomske i upravne škole Osijek predstavljeni su široj javnosti rezultati projekta Innovation through education (ITE) uz pratnju medija. 

Izrađen je video uradak iz kojeg možete saznati osnovne informacije o projektu kao i iskustva djelatnika koji su bili na mobilnosti.

Prilog osječke tv: 

17. lipnja 2016. u sklopu Erasmus+ projekta ITEodržane su dvije radionice za sve nastavnike škole.

Prvu radionicu vodile su profesorice Sanda Duk i Marina Herceg te psihologinja Petra Avi kao sudionice seminara Sharing Landscapes koji je bio održan na Santoriniju (Grčka).

Tema radionice odnosila se na upotrebu mobilnih tehnologija (mobiteli, tableti) u izvan učioničkoj nastavi.

Drugu radionicu vodila je profesorica Lidija Goljevački i ravnateljica Lidija Žaper kao sudionice tečaja Leadership in secondary education koje je bio održan u mjestu Joensuu (Finska). Tema radionice bio je Finski obrazovni sustav.

Radionice su se odvijale paralelno i bile su dvije u nizu tako da su nastavnici mogli sudjelovati u obje radionice. 

Profesor Dejan Goljevački i psihologinja Petra Avi predstavili su iskustvo naše škole u provedbi projekata iz programa ERASMUS+ na info radionici koja je održana 14. lipnja 2016. u Osijeku u organizaciji Informacijskog centra Europe Direct Osijek.
Više o samom događaju i galeriju slika možete pronaći na sljedećoj poveznici: http://www.edicosijek.eu/index.php/hr/naslovna-3/1034-prezentirana-iskustva-srednji-skola-u-provedbi-projekata-iz-programa-erasmus

Dvije nastavnice Ekonomske i upravne škole Osijek, Sanda Duk i Marina Herceg, te školska psihologinja Petra Avi, sudjelovale su od 15. do 22. svibnja 2016. na stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus + projekta ITE na grčkom otoku Santoriniju.

To je ujedno posljednja od tri mobilnosti na kojima su sudjelovali djelatnici Ekonomske i upravne škole Osijek ove školske godine.

Tečaj Sharing Landscapes se održava na lokacijama diljem Europe uključujući Lezbos, Stratford na rijeci Avon, Santorini i Stockholm.

29 sudionika iz različitih europskih država (Latvije, Poljske, Litve, Finske, Irske, Francuske, Švedske, Italije te Hrvatske) je u timovima, u 56 nastavnih sati, radilo na zajedničkim zadacima i završnom radu. Tema je bila uporaba tableta u izvanučioničkoj nastavi, stavljena u urbani, ruralni, nacionalni i europski kontekst. 

Cilj je bio osposobiti nastavnike i ostale edukatore iz različitih područja, dajući im potrebne vještine i kompetencije, za korištenje mobilnih tehnologija i izradu materijala potrebnih za kvalitetno provođenje aktivnosti izvan učionice. Neke od praktičnih aktivnosti održanih kroz sedam dana bile su: izrada QR koda, digitalne priče, kratkog filma, kvizova, korištenje proširene stvarnosti, internetskog servisa Photoshynta, učenje putem WebQuesta i druge aktivnosti s krajnjim ciljem vlastitog unapređenja te poboljšanja kvalitete nastave. 

Sudionici tečaja su upoznali grčku kulturu i način života. Posjetili su arheološko nalazište Akrotiri, muzeje, lokalnu farmu, vinariju te brojne restorane kušajući delicije tradicionalne grčke kuhinje uz neizostavan pogled na zalazak Sunca.

Nakon uspješno završenog tečaja, polaznici su dobili Europass Mobility dokument te potvrde o stručnom usavršavanju kako bi se i formalno zabilježile vještine i znanja stečena na Santoriniju.

23. travnja 2016. Maja Akšamović Andrić i Maja Kurtović, sudionici seminara Teaching creativity in schools (inspired by Edward de Bono), održali su radionicu na međužupanijskom stručnom vijeću nastavnika stranih jezika strukovnih škola.

Nastavnici su imali priliku upoznati se sa kreativnim alatima i metodama te ih primijeniti na konkretnim primjerima. Evaluacijski listići provedeni na kraju radionice ukazuju na izuzetnu primjenjivost alata u razrednom okruženju. 

26. travnja 2016. sudionici seminara Leadership in secondary education održali su prezentaciju nastavničkom vijeću škole. Prezentaciju možete preuzeti Finska.

Iz medija: Novosti

Na sedmodnevnom usavršavanju u Finskoj (od 10. do 16. travnja 2016.), u okviru projekta Erasmus+, boravile su predstavnice Ekonomske i upravne škole Osijek, ravnateljica Lidija Žaper i nastavnica Lidija Goljevački. Tema projekta nosila je naziv Leadership in secondary education.

Obrazovni sustav Finske se smatra najuspješnijim u svijetu. Cilj naše škole je primjeniti moguće:

– osmisliti strategije koje će osuvremeniti metode poučavanja

– uvrstiti ih u razvojni plan škole

– izvan nastavne aktivnosti podići na višu razinu s ciljem razvijanja njihovih životnih vještina

– osposobiti nastavnike vođenju i upravljanju međunarodnim projektima

– unaprijediti bolje nošenje s promjenama….

Osim učenja upoznale su i kulturne znamenitosti gradića na sjeveru Finske, Joensuua.

Finsku u slikama možete pogledati kroz Finska (1)

28. siječnja 2016. sudionici seminara Teaching creativity in schools (inspired by Edward de Bono) održali su prezentaciju nastavničkom vijeću škole. Prezentaciju možete preuzeti ovdje.

Za sva pitanja oko prezentacije možete kontaktirati sudionika mobilnosti, Dejana Goljevačkog, nastavnika ekonomske grupe predmeta na dejan.goljevacki@gmail.com

U okviru programa Erasmus+ pod nazivom „Innovation through education“, provedena je diseminacija znanja stečenog na stručnom usavršavanju u Ljubljani pod nazivom „Teaching Creativity in Schools, inspired by Edward De Bono“.

Dejan Goljevački, prof i Maja Kurtović, prof su održali predavanje na Županijskom stručnom skupu gospodarske grupe predmeta 12. ožujka 2016. godine. Na skupu je sudjelovao 41 nastavnik iz srednjih škola Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Sudionici su ovim predavanjem upoznati s osnovnim karakteristikama De Bono metode kreativnog razmišljanja.

Radeći na konkretnim primjerima nastavnici su usvojili metode kreativnog razmišljanja koje mogu koristiti u svakodnevnom radu.

23.ožujka 2016. u sklopu Erasmus+ projekta ITE održana je radionica za nastavnike škole s temom “Teaching creativity in schools, inspired by Edward de Bono”

RADIONICA ZA ČLANOVE ŠKOLSKOG PROJEKTNOG TIMA INNOVATION THROUGH EDUCATION Voditelji radionice: Andreja Škarica, Sanda Duk, Petra Avi

SADRŽAJ RADIONICE:

1. Prezentacija školskog Erasmus + projekta ITE

     – utvrditi područja obuhvaćena trenutnim i prethodnim projektom

     – odabir između općeobrazovne i strukovne ideje

2. Iskustva sudionika koji su sudjelovali na tečaju kreativnosti u Sloveniji

3. Predstavljanje poziva za podnošenje prijedloga za šk. godinu 2015./2016.

4. Rad u skupinama:

Tim za osmišljavanje projektne prijave
Tim za praćenje kvalitete realizacije projektnih aktivnosti
Tim za diseminaciju projektnih aktivnosti

5. Rasprava i zaključak radionice

LOKACIJA RADIONICE:

Prostorije Ekonomske i upravne škole Osijek, Trg Svetog trojstva 4

POČETAK RADIONICE:

28. prosinca 2015. u 11:00 sati

SUDIONICI RADIONICE:

Članovi školskog projektnog tima u sklopu projekta Innovation through education

Osnovna ideja radionice bila je upoznati projektni tim s novim školskim projektom pod nazivom Innovation through education. 

Radionica je započela predstavljanjem novog projekta i definiranjem njegovih ciljeva. Projekt se temelji na unapređenju kompetencija i vještina djelatnika u područjima vođenja škole, uporabe inovativnih i kreativnih metoda poučavanja i njihovog korištenja u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Također, ovaj projekt cilja na unapređenje kvalitete obrazovanja, na poticanje korištenja suvremenih tehnologija u nastavi, na inovativnost i poduzetnički duh naših učenika i djelatnika, kao i na povećanje broja partnera iz Europske unije s ciljem umrežavanja. Cilj ovog projekta je i promicanje mogućnosti mobilnosti naših djelatnika i, naravno, cjeloživotno učenje.

Nastavnici koji su sudjelovali na tečaju Teaching creativity in schools provesti će edukaciju za nastavnike koja će obuhvatiti problemski orijentiran i aktivan pristup u poučavanju, metode poticanja kritičkog mišljenja i rješavanja problema uz pomoć kreativnih tehnika, kao i rad na poboljšanju kurikuluma i diseminaciju stečenih znanja. Nastavnici koji će sudjelovati na tečaju Leadership in secondary education po povratku će također provesti edukaciju za nastavnike koja će prikazati obilježja i specifičnosti finskog obrazovnog sustava. Evaluirat će i procijeniti nastavne metode koje se koriste u našoj školi te razviti nov sustav evaluacije, kao i razvojnu strategiju škole, s ciljem osuvremenjivanja metoda poučavanja. I treća skupina nastavnika, koja će sudjelovati na tečaju Using tablets for teaching outside the classroom, provest će edukaciju za nastavnike koja će sadržavati metodologiju primjenu IKT-a u izvan učioničkoj nastavi. Ova će skupina raditi na međunarodnoj suradnji, razmjenjivanju primjera dobre prakse i kreiranju novih projekata. Razvijat će i poticati novi sustav e-obrazovanja.

Na radionici su prezentirana iskustva sudionika stručnog usavršavanja u Sloveniji, pod nazivom Teaching creativity in schools (inspired by Edward de Bono). Projektnom timu prikazan je sadržaj petodnevnog tečaja u kojem su sudjelovali pedagoginja Maja Akšamović Andrić, prof. Dejan Goljevački i prof. Maja Kurtović. Predstavljene su neke od metoda koje se mogu koristiti u nastavi, a s ciljem poticanja kreativnog i kritičkog mišljenja. Najavljen je niz radionica za nastavnike koje će se održati za vrijeme proljetnog odmora učenika.

U zadnjem dijelu radionice, projektni tim je podijeljen u tri skupine. Prvu skupinu, odnosno tim za osmišljavanje projektne prijave  čine nastavnici: Sanja Arambašić, Maja Akšamović Andrić, Marija Mesić-Škorić, Sanja Vakanjac Ivezić, Ivana Prus Wertheimer i Martina Kolar. Ovaj tim radio je na zadatku odabira stručnog usavršavanja namijenjenog nastavnicima i stručne prakse namijenjene učenicima. Odgovorena su ključna pitanja iz prijavnog obrasca uz sklopu KA1.

U drugoj skupini, odnosno u timu za praćenje kvalitete realizacije projektnih aktivnosti, su nastavnici: Branka Marić, Marina Šutalo, Marina Herceg, Dunja Novak i Marija Puškarić. Navedeni tim podijelio je odgovornosti za praćenje već definiranih kriterija za evaluaciju: posjećenost/broj postova na web stranici škole,  facebook stranici škole i eTwinning stranici projekta; analiziranje uspješnosti provedenih radionica/predavanja; praćenje objava o projektu u ostalim medijima kao što su školske novine, lokalne novine, video klipovi objavljeni na youtube-u i sl. Tim je osmislio nove načine praćenja uspješnosti provedbe projekta na svim razinama (sudionici projekta, članovi školskog projektnog tima, ostali nastavnici te svi ostali dionici uključeni u projekt).

Treću skupinu, odnosno tim za diseminaciju projektnih aktivnosti, čine nastavnici: Marija Luc, Dejan Goljevački, Ljubica Kretić, Maja Kurtović i Ivana Majer. Tim je radio na zadatku osmišljavanja novih ideja za diseminaciju projektnih aktivnosti. Podijeljena su zaduženja i odgovornosti unutar tima.

Za kraj susreta, svaki je član projektnog tima ispunio evaluacijski obrazac i dobio potvrdu o sudjelovanju na stručnom usavršavanju.

Projekt ITE

Diseminacija

ERASMUS +

PROJEKT MOBILNOSTI EKONOMSKE I UPRAVNE ŠKOLE OSIJEK

INNOVATION THROUGH EDUCATION

2015-1-HR01-KA101-012881

Tijekom protekle školske godine škola je aplicirala na natječaj Agencije za mobilnost i programe Europske unije, u okviru programa Erasmus+: Ključna aktivnost 1: Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, projekt pod nazivom Innovation through education.

Krajem svibnja 2015. projekt je odobren kao i iznos od 15.553,00 EUR.

Prema ugovoru koji je škola zastupana ravnateljicom Lidijom Žaper, sklopila s Agencijom za mobilnost i programe Europske unije aktivnosti predviđene projektom odvijati će se od 01. lipnja 2015. do 31. svibnja 2016.

Projektom je predviđena mobilnost osam nastavnika. Prva mobilnost predviđena je u razdoblju od 16. studenog 2015. do 20. studenog 2015. u Ljubljani. Druga mobilnost uslijediti će u razdoblju od 10. travnja 2016. do 16. travnja 2016. u Finskoj, dok će posljednja mobilnost u Grčkoj otpočeti 15. svibnja 2016. i trajati do 21. svibnja 2016. 

U Sloveniji će dva nastavnika i jedan stručni suradnik sudjelovaTi na tečaju Teaching creativity in schools, inspired by Edward de Bono. U Finskoj će ravnateljica škole i koordinatorica državne mature sudjelovati na tečaju Leadership in secondary education,  dok će u konačnici dva nastavnika i jedan stručni suradnik pohađati tečaj Using tablets for teaching outside the classroom.

Ciljevi projekta:

Unapređenje kompetencija i vještina djelatnika u područjima:

  • upravljanja školom
  • uporabe inovativnih i kreativnih metoda poučavanja
  • korištenja IKT-a u nastavnim i izvan nastavnim aktivnostima

Ostali ciljevi projekta:

  • unapređenje kvalitete obrazovanja i modernizacija obrazovnog sustava
  • poticanje korištenja suvremenih tehnologija u nastavi
  • poticanje inovativnosti i poduzetničkog duha naših učenika i djelatnika
  • povećanje broja partnera iz EU s ciljem umrežavanja
  • promicanje mogućnosti mobilnosti naših djelatnika te cjeloživotno obrazovanje

Škola je početkom srpnja 2015. provela selekciju nastavnika koji će sudjelovati u projektnim aktivnostima, pomoću motivacijskog upitnika i provjerom znanja engleskog jezika.

Svaki sudionik će po završetku projekta dobiti certifikat o sudjelovanju izdan od strane Škole te Europass Mobility dokument.

Novi školski Erasmus + projekt predstavljen je na sjednici nastavničkog vijeća održanoj 10. srpnja, a PowerPoint prezentaciju možete preuzeti.

Skip to content